استفادهء ابزاری از یک وبلاگ!

 تاریخ:6 ماه و 28 روز ه.م

ای رفقایی که از اینجا عبور میکنین  

عرضم به خدمتتون که من یک سندروم موسیقیایی دارم که هر ازگاهی وقتی مواد مربوطه نرسه بهش بدجوری عود میکنه . از وقتی جلای وطن کردم بیشتر شده و از وقتی سوشال نت ورکینگ به شکل فیس بوکینگ رو کنار گذاشتم بازم شدیدتر شده انگار(احتمالا به خاطر یه جاهاییه که خالی مونده  و خود بخود داره با یه سری علائق خاک خورده پر میشه)

خلاصه اینا رو گفتم که بگم الان چند روزه که دیوانهء شنیدن ملودیِ دوتا آهنگ هستم که هیچ رقمه نتونستم پیداشون کنم تو اینترنت.گفتم از این فضا استفاده ابزاری کنم. اگه احیانا یکی از اینا  یا لینکش رو داشتین  یک در دنیا صد در آخرت ثواب میبرین اگه بهم برسونین  .

یکیش یه آهنگ قدیمی با گویش بختیاریه به اسم"دختر ِ لَچَک ریالی"  آهنگ رو بچه که بودم با صدای زیبای خانومی که برامون میخوند شنیدم و تا الان هیچ فقط نواری ازش نداشتم.... تو سرچ هایی که کردم فهمیدم آهنگ مال "بهمن علاء الدین" ئه که اسم هنریش ظاهرا "مسعود بختیاریه" 

اون یکی هم که گیرش نیاوردم یه آهنگیه که -اگه اشتباه نکنم- اسمش"تل زعتر"ئه از مجموعهء "شراره های آفتاب "

انقدر دوست دارم این دوتا ملودی رو بشنوم که ممکنه برم همین روزا یقه یکی از این نوازنده های خیابونیِ اینجا رو بگیرم و آهنگا رو واسه ش بخونم و بگم با ساز بزنه برام ...شایدم رفتم یه سازی از یه جا دزدیدم و خودم برای خودم زدم.

نظرات 8 + ارسال نظر
دنیا سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:55 ب.ظ http://biroodarvasi.blogspot.com

ببین اون بختیاریه رو که نمی‌شناسم، ولی این تل زعتر رو یه کم از شعرش رو بگو، شاید داشته باشم ولی اسم آهنگ رو نمی دونم.

سعید چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:43 ق.ظ

اینجا می تونی پیداش کنی:
http://www.vista.ir/?view=songs&id=881

Lachak riyali

مانا چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:43 ق.ظ

دنیا جان:
یک گروه کر اجرا میکنن شعرش خیلی واضح نبود من فقط آهنگش رو بلدم بخونم!
اینجوریه لاااا لا لا لاااای لای -لاااا لا لا لاااای لای-لای لای لای :) چه جوری بگم آخه؟
ولی اسم چند تا دیگه از آهنگای همین مجموعه، ایناست:
خون ارغوانها-رود-پرنیان شفق...فایل بقیه شون هست تو اینترنت ولی این یکی رو پیدا نکردم
به هر حال مرسی تا همینجاشم

سعید:
خییییییییییییییییلی ممنون.ببین خیلی گشتم براش.باورت میشه پریشب دو ساعت یعنی دقیقا 120 دقیقه! تو اینترنت فقط داشتم برای این آهنگ سرچ میکردم؟!
الانم تا این لحظه 9 بار ریپلی کردمش!یعنی مستقیم واردِ خون شد .دستت درد نکنه

سعید چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:57 ق.ظ

قابل نداشت، خدا قبول کنه (: ، اون یکی را باید خونه گی پیدا کنی فکر کنم. یا از اینا بگیری:
http://19bahman.net/songs.htm

اتفاقا در گشت و گذارها به این لینکه هم رسیدم...منتظرم ببینم راهی سریعتر و امن تر از ایمیل زدن و گرفتن از اینا پیدا میشه یا نه :)

دنیا جمعه 18 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:05 ب.ظ

مانا من آلبوم شراره‌های آفتاب رو می‌شناسم. توی یه کاست قدیمی‌ش هم این آهنگ تل‌زعتر رو داشتم. یعنی یادمه که پشتش نوشته بود جزء آهنگ‌ها. فقط یادم نمیاد کدوم بود. اگه پیداش کردم برات می‌فرستم.

مانا جمعه 18 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:16 ب.ظ

دنیا جان واقعا ممنون
لیست آهنگای پرنیان شفق توی این لینکه هست
http://19bahman.net/audio/list-e-navarhaye-19bahman.htm
ولی اگه روی کاسته که نمیخواد خودتو به دردسر بندازی.بالاخره یه جوری پیداش میکنم!همین که یکی از اون دوتا رو تونستم پیدا کنم خودش کلی خوبه .قربونت

بی خیال جمعه 20 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:25 ق.ظ

تل زعتر را دارم
هنوزم میخواهیدش یا پیداش کردید

آره هنوز میخوامش.

بی خیال جمعه 20 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:34 ب.ظ

سلام مانا جان
امیدوار بودم تا حالا پیداش کرده باشید.
من البته اون آهنگ داخل کاست شراره های آفتاب رو هیچ وقت نشنیدم بنابر این نمی تونم مطمئن باشم که این آهنگ من دقیقا همونیه که شما می خوای.
این آهنگ که الان برای شما آپلود کردم مال یک سری مهاجر فلسطینی است که در دهه هفتاد میلادی گروهی به نام کوفیا رو در سوئد پایه گذاری کردند. من یک صفحه گرامافون ازشون داشتم. البته اغلب آهنگ هاشون با موزیک عربی ولی با اشعار سوئدی است و فقط 2 تا آهنگ تمام عربی داره. یکی شون هم همین تل زعتر بود. من کل آلبوم رو به mp3 تبدیل کردم و این یک آهنگ رو هم برای شما می گذارم. چون از روی صفحه منتقل شده شاید خیلی کیفیتش بالا نباشه ولی امیدوارم برای شما کافی باشه.
دیگه اینکه تل زعتر یعنی تپه آویشن و در واقع اردوگاهی از فلسطینیان بوده در نزدیکی بیروت که در طی جنگ های داخلی لبنان بهش حمله میشه و تعداد زیادی آدم بی گناه کشته و زخمی می شوند.
اگر اطلاعات بیشتر خواستی اینجا هست:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tel_al-Zaatar_massacre
نکته جالب اما اینجاست کسی که این اردوگاه رو لو داد یا به نوعی وجه المصالحه قرار داد کسی نیست جز شهید مصطفی چمران خودمون.
البته این موضوع هیچ وقت ثابت نشد ولی چند سال پیش که لبنان رفته بودم بعضی از مهاجرین فلسطینی به شدت از چمران متنفر بودند.

اما آهنگ مورد نظر شما بعد از کلی روده درازی اینجا آپلود شده:
http://www.megaupload.com/?d=UZBGAVQK

ضمنا این گروه آهنگ های بسیار زیبای دیگری هم خونده که باید بشنوید.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد